Laddar bilder...

Tips; produktfotografering

publicerat 2010-12-30 klockan 21:14:59
Tänkte tipsa om hur jag tar mina produkt bilder.
Ta två vita papper. Tejpa upp den ena mot en vägg eller något, på det här fotot har jag gjort mot en pall för att det ska vara lätt att se. Men det fungerar lika bra om man har vita bakgrunder på nåt annat ställe också. Jag har även ett hyllplan i min bokhylla som är perfekt för det här.
Lägg på en glasskiva för att få reflektion. t.ex. från en tavelram.
Sedan är det bara att ställa på föremålet och fota på. Det är också bra att lätta upp skuggor med hjälp av en reflexskärm. (Vilket jag däremot inte hade på den här bilden, men det blir bättre om man har det)
Lycka till! Vad tycker ni om sånna här tips? Borde jag ha det oftare?






Kommentarer
Postat av: matheli95@

bra tips! fortsätt med sådant, det är kul! :)

Gott Nytt År!

2010-12-30 @ 23:44:35
URL: http://marysss.blogg.se/
Postat av: Daniella och Filippa

ja gör sånna här tips oftare! jätte bra saker ju :)

du är duktig!

2011-08-12 @ 21:31:48
URL: http://daniellaochfilippa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0