Laddar bilder...

Hemligheten som inte är någon hemlighet

publicerat 2011-11-11 klockan 22:16:48

Eftersom jag fick nån fråga om hur jag tagit bilderna i det här inlägget tänkte jag att jag kunde visa.



Eftersom jag har studio hemma just nu så var jag i den och använde mig utav studioblixtens lampa men det fungerar lika bra med någon annan lampa. Jag använde mig utav en alluminiumfolie som bakgrund för att få ljuset att reflektera så att det bildas sk.bokeh(oskärpa i bakgrunden). Sedan ställde jag flaskan på en upp och nervänd bricka fungerar även med en spegel för att få flaskan att spegla sig i den, även oskärpan som bildas med hjälp av folien refklekteras i brickan/spegeln.

Tänk även på att ni måste ha en stor bländare, alltså lågt tal ex. f/1.8. Läs mer om det här.



Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Neha

Ger sånadär lampor bra ljus?:D

2011-11-12 @ 12:14:53
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Saga

Yippie! Det gick super. Jättebra tips!

2011-12-21 @ 14:23:02
URL: http://madebysaga.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0